Algemene voorwaarden Chic fashion boutique

 

Artikel 1 - Definities

  1. Chic fashion boutique: Chic fashion boutique, gevestigd te Arnhem, KvK-nummer 92346502.
  2. Klant: degene met wie Chic fashion boutique een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Chic fashion boutique en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van producten door of namens Chic fashion boutique.
  2. Chic fashion boutique en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Chic fashion boutique en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 Artikel 3 - Prijzen

  1. Chic fashion boutique hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Chic fashion boutique mag de prijzen van zijn producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Chic fashion boutique niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen. 
  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

Artikel 4 - Monsters en modellen 

  1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn

  1. Chic fashion boutique mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de producten.

Artikel 7 - Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  • het product is gebruikt
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Chic fashion boutique, www.chicfashionboutique.nl
  3. De consument moet het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen naar Chic fashion boutique, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen. 
  4. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Chic fashion boutique verstrekte instructies

Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten 

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Chic fashion boutique heeft geretourneerd, dan zal Chic fashion boutique eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Chic fashion boutique voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd. 

Artikel 9 - Vergoeding retourkosten 

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en een product op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor. 

Artikel 12 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Chic fashion boutique, tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres. 

Artikel 13 - Levertijd 

  1. De levertijden van Chic fashion boutique zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Chic fashion boutique.
  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Chic fashion boutique later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Chic fashion boutique niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Chic fashion boutique iets anders hebben afgesproken. 

Artikel 14 - Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 16 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Chic fashion boutique niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 18 - Garantie

  1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal. 
  2. De garantie geldt niet:
    - in het geval van normale slijtage
    - voor schade ontstaan door ongevallen
    - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt. 

Artikel 20 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Chic fashion boutique tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Chic fashion boutique geleverde producten.

Artikel 21 - Klachten

  1. De Klant moet een door Chic fashion boutique geleverd product zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Chic fashion boutique daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Chic fashion boutique hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Chic fashion boutique hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Chic fashion boutique.

Artikel 23 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Chic fashion boutique een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 24 - Aansprakelijkheid Chic fashion boutique

  1. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 26 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Chic fashion boutique toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Chic fashion boutique nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Chic fashion boutique in verzuim is. 
  3. Chic fashion boutique mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Chic fashion boutique kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 27 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Chic fashion boutique door de Klant niet aan Chic fashion boutique kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Chic fashion boutique 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Chic fashion boutique kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Chic fashion boutique de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. Chic fashion boutique hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Chic fashion boutique hiervan voordeel heeft. 

Artikel 28 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Chic fashion boutique de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 29 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. Chic fashion boutique mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Chic fashion boutique altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Chic fashion boutique zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 30 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Chic fashion boutique aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Chic fashion boutique. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 31 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Chic fashion boutique bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 32 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Chic fashion boutique is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Chic fashion boutique is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Chic fashion boutique, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 22 mei 2024.